ikut-ikut

Rabu, 22 Februari 2012

kisah pensel

 jalan ke arah kejayaan sememangnya pnuh kesulitan , keseronokan dan peluang.Oleg itu aq ingin kongsi dngn pwen blogger satu kisah yg mnjdi smber inspirasi bgaimna kita TIDAK TAWAR HATI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN KEKECEWAAN !


Dalam kisah nie, apabila pmbuat pnsil mnyiapkan satu kumpulan PENSIL , dia telah meletakkn pensil trsebut ke tepi , sejurus sbelum membubuhknnya ke dlm kotak. "TERDAPAT 5 PRKARA YG ANDA PERLU TAU" ktanya kpda pensil, "sebelum saya mnghntar kmu ke dunia.sentiasa lah ingat 5 perkara ini dan jgn sekali lupaknnya , dan kamu akn mnjdi pensil yg terbaik yg kmu bole jadi......


SATU: kamu akn dpt mlakukan bnyk prkra2x yg luar biasa , tetapi jika kmu m'benarkan diri kamu d'pegang oleh tgan seseorg.Dan m'benarkan org lain untuk m'akses nilai kmu d atas sgla anugerah yg kmu miliki..


DUA: kmu akn mngalami pngasahan yg pedih dri semasa ke smasa, tetapi kmu pprlukannya utk mnjdi pensil yg lebih baik.Dari masa ke smasa, anda akn melalui plbagai cbran dlm idup kmu tetapi kmu perlukannya utk mnjadi org yg lebih baik..


TIGA: kmu akn dpt membetul kn apa2x kslahan yg mgkin kmu telah buat..


EMPAT: bhagian pling penting diri kamu yg akn sntiasa adalah apa kmu sbnrnya...


LIMA: pada ats setiap prmukaan yg kmu digunakan , kmu mesti mninggalkn tnda kamu. Tidak kira apa keadaan, kmu mesti teruskn demi memenuhi tugas kamu..




benarkan kisah pada pmbuat pensil ini utk mngalakkn kmu mngetahui bhawa kmu memiliki anugrah yg unik dan hnya kmu yg bole memenuhi tujuan yg mna kamu dilahirkan utk mncapainya . Jangan sekali-kali m'benarkan diri kamu utk rsa KECEWA dan b'pkir bhawa khidupan kmu adalah tidak pnting dan tidak bole m'buat perubahan..


salam sukses..


beileve your self..!!!

Tiada ulasan: