ikut-ikut

Jumaat, 20 September 2013

lagenda budak hoste /m\




heiii alllsssss !
kita bertemu kmbali di entry yg kedua , eeehh jap-jap kita nak rasa pizza buatan rumete dulu . ngee :)
Nampak tak gmbr atas tu , credit by me , saya edit sndri . aisehh . lawaaaa kan ? hehe . puji diri sendiri nmpk.

ada iklan kejap , hehe . sory-sory . sdp juga pizza buatan sndri tu . hehe.
sambung cerita balik lah , hehe . kita nak cerita pasal LAGENDA BUDAK HOSTEL ni , sebab kita baru balik dari tgok wayang , dan itu lah tajuk dia. hehe . nak shareee sikit pengalaman yg tak seberapa nak hebat .

dimulakan cerita , ectually aku ni bukannya pernah duduk dekat hostel . setelah menjejakkan kaki ke alam ipta baru aku kenal apa ertinya hostel or asrama tau yg seangkatan dgnnya.
waktu zaman persekolahan , aku bukan duduk hostel . mcm mana nak duduk hostel kalau sekolah aku bukannya sekolah berasrama penuh pun . hohoho !
aku duduk rumah mak bapak aku , pastu jauh bagai sekolah dari rumah aku tu . kalau naik bas pun ambil masa setengah jam n aku lah antara budak yg kena cop DATANG LEWAT ke sekolah , mcm sekolah tu mak bapak kami punya pula kan . hehehe ^^
itu cerita zaman sekolah , sekarang ni aku dah berada di alam IPTA , yg totally budak dia menetap dekat hostel lah . aku bermula dari sem 1 hingga sem 5 , sem akhir adalah penghuni hostel tegar ! memang rezki aku lah kali kan . sebab ramai yg apply asrama tapi tak dpt. memandangkan rumah mak bapak aku jauh dari tmpt aku study ni , jadi itu adalah 1 faktor yg membolehkan aku dpt asrama tau . jauhnya kira-kira 370++ kilometer lah . jauh kan ? jauh lah sgtt *mata ke atas , tgn ke bahu*

banyak yg aku dapat semenjak aku tinggal asrama ni , biasa lah JAKUN kan . hahaha . aku baru merasa mcm mana nikmat duduk asrama . gilakkkk kah apa. seronok juga rupanya . hehe. tapi tu lah selalu rasa rindu-rinduan dgn ahli keluuarga . jumpa pun 3 bulan sekali , itu pun kalau cuti. kalau tidak ermm paham-paham lah . nagis d bilik sendiri-sendri. sob2x. :(

kadang jeles juga nmpk budak-budak hujung munggu tarik beg dan balik ke kampung masing-masing , yg aku ni hanya mampu melihat dari tingkap aku yg betul-betul menghadap laluan jalan pelajar . rasa nak jadi mcm diorang saja. minggu-minggu boleh hadap bilik sendri , bukan mcm aku minggu-minggu hadap dinding asrama yg makin pudar catnya. ~.~

kalau hujung-hujung minggu hadap katil jak lah aku , hehehe . tidoooo lah , apa lagi . hehehe . kalau bukan itu , muvie time or pasang lagu kuat-kuat dan rasa asrama ni aku yg punya. kekekeke !
tapi setelah selesai sem ini , aku aku hadap rumah aku selama 6 bulan , di situ aku akn merindui suasana hostel yg akn riuh-rendah pada hari isnin hingga khamis , dan jumaat sudah mnjadi sunyi-sepi . ya aku akn merinduii semua tu . ^__^

kepada yg baru merasai pengalaman baru mcm aku ni , yg baru mudah jagung rasa mnjadi budak asrama. seronokkk bebbb ! betul tak tipu . banyak benda yg kita belajar , dan banyak juga org yg kita kenal. dan ada juga pngalaman yg hitam bagai. tapi seronokk lah . tak terkata sudah ni .

sekian , YANG BENAR : PENGHUNI HOSTEL TEGAR !! ^__^

Tiada ulasan: