ikut-ikut

Isnin, 19 November 2012

HATI C KECIL ~

ASSALAMULAIKUM !

hati kecil bebicara dengan petahnya. . Dan hati kecil yg kecil ini dimiliki oleh tuannya yang berbadan kecil juga. Hanya segenggam tapak tangan yg mempunyai lima jari ukuran c hati kecil ini.
hati kecil ini sering berbicara tentang futurenya, tentang masa lalunya, tentang kawan-kawannya , tentang orang yang dia sayang dan yang sewaktu dengannya. . Kadang , hati c kecil ini terguris disebabkan benda tajam dan kadang akan mengalami alergi kerana tdk sesuai dgn keadaan atau percakapan dan tingkah laku yang aneh. Semua benda ALAHH ! itu akan menyebabkan c hati bertambah kecil akibat mengecut.


terkadang hati kecil berbicara, kenapa lah aku diperlekehkan seperti orang yang tidak punya perasaan. seperti boneka ataupun tunggul kayu. yang hanya mampu dipandang tetapi tidak ada sekeping hati yang kecil dan tidak penah akan merasa perih apabila manusia lain sedang menyakitinya.
tetapi c kecil yang memiliki hati kecil ini mempunyai perasaan yang telah dikurniakan kepadanya. berbagai perasaan yang mampu dirasakan . terguris rasanya bila tidak dihargai, dipandang seperti keanak-anakan, tapi  sememangnya keanakan sangat. kekadang , kedewasaan juga menguasai c hati kecil dan pada saat itu c hati kecil akan merasakan dirinya seperti ditindas dgn sewenang-wenangnya. . c hati kecil diperlakukan seperti boneka barbie . bermain ada batasnya, jangan pernah pndang manusia dari luaran . pandang dalaman juga. . paling penting hati. . kerana hati sangat sensitif. tidak semua yang kita buat akan menyenangkan hati semua pihak. kekadang ada yang terasa. dan bercakaplah dgn mulut yang bertapis. .
pesanan buat diri sendiri juga :)

WISH ME LUCK IN FINAL EXAM THIS SEM :)

Tiada ulasan: