ikut-ikut

Khamis, 11 April 2013

projek akhir :)

ASSALAMUALAIKUM eblybadyyy !

akhir-akhir ini , semua group bz menghabis kan sisa-sisa waktu mereka untuk membuat proposal , slide show , rangka projek , autoCAD dan persediaan awal tuk menghdap projek akhir ini , sperti yg saya ckp tadi , kami pun tersenarai dlm proses trsebut .

kami mempunyai 4 urg ahli , iaitu . SAYA , AMIR , AFZAL dan LALA .
tajuk yg kami sudah pilih atas persetujuan ramai ialah . KERUSI FLEXSIBEL @ FLEXIBLE CHAIR .
tidak tahu lah mcm mna tercetus idea ini , huhuhu .

kerusi ni kami buat atas sebab2x tertentu tau . msti ada objektif baru kerusia kmi ni terhasil . antra objektif kmi ialah ingin kelas kelihatan lebih tersusun dan kerusi tdk akan berselerak selepas waktu pmbelajaran . kerusi ini juga boleh menyenangkan para siswa dan siswi untuk melakukan perbincangan antra ahli kumpulan.

kerusi ni di reka khas untuk menyenangkan semua pelajar :) kira mau berbakti ni kepada pelajar sekalian. hehehhee . .
kerusi ni terdiri dari 4 buah gabungan kerusi yg mana telah dipasangkan sebatang besi d sepanjang kerusi untuk mnyambungkan ke empat-empat buah kerusi tersebut . di dalam besi tersebut terdapat lagi besi fleksible yg ntah apa nma saintifik . (ermm hanya cikgu amir yg tau) hehehhee .besi fleksible tu memainkan peranan yg snggat utama . tnpa besi fleksible tu , kerusi ini sebenarnya tdk boleh diberi nma 'FLEXIBLE CHAIR' .

Semasa melakukan kerja berkumpulan , kerusi ini boleh dibentuk mnjadi bntuk U dan memudahkan lagi perbincangan antra ahli dlm kumpulan tnpa menarik kerusi-kerusi lain utk membuat satu kupulan . hanya dgn mnggunakan kerusi ini sahaja. hehehhee. .

kerusi ini juga dilengkapi dgn meja flip yg berbentuk seakan-akan laci . meja tu boleh diraik keluar untuk dgunakan dan dimasukkan kembali ke tempat asal jika tdk igin mnggunakannya lagi . .
sebenrnya bnyak lagi. memandangkan projek ini akan bermula pada cuti smester , jdi bentyk realitinya belum lagi kelihatan , hanya dri imaginasi saja. . saya ada lukisan untuk kerusi ini. . tapi hanya part tertentu sahaja yg ada , yg lain nak kelentong saja nanti time bentang proposal . (ESOK) . scaryyyyyyy !

semoga berjalan lancar semuanya esok hari :) GODLUCKKKKKKKKK BEB !


ni hasil dri lukisAn autoCADD , ini pndgn belkang .. yg kaler ijau tu lah sebenrnya mngambil peranan untuk membentuk kerusi ni mnjadi bntuk U.


korang nampak dgn jelas lagi k. itu lah smbungan dekat dlm kerusi tu yg membentuk kan kerusi ni jadi bntuk U . . hehhehee . . alaa2x mcm besi payung tu kan ? hehehehhee

heeeeeeeeeeeeee. . boleh lah ni. . wish luck tomorrow. wowwww ! SEMANGAT !

1 ulasan: